Opel Kadett B modeli 60. yılını kutluyor
Alman otomobil üreticisi Opel, 1965 yılında tanıtılan Kadett B modelinin 60. yılını kutluyor. Model, farklı gövde seçenekleri ve sportif versiyonları ile döneminde geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşmıştı.

Alman otomobil üreticisi Opel, 1965 yılında tanıtılan Kadett B modelinin 60. yılını kutluyor. Model, farklı gövde seçenekleri ve sportif versiyonları ile döneminde geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşmıştı.
Opel, 1965 yılında Frankfurt’ta düzenlenen IAA etkinliğinde Kadett B ve konsept aracı Experimental GT’nin dünya prömiyerini gerçekleştirdi. İki model arasında güçlü bir bağ bulunuyordu; GT, üretime geçtiğinde Kadett B’nin teknik temeli üzerine geliştirildi.
Kadett B, selefi Kadett A’dan üç yıl sonra pazara sunuldu. İki veya dört kapılı sedan, üç kapılı station wagon ve şık coupé olmak üzere dört gövde seçeneği ile satışa çıktı. Sedan versiyonu beş koltuklu olarak tescil edildi, bagaj hacmi VDA standartlarına göre yüzde 12 artarak 337 litreye ulaştı. Station wagon versiyonu arka koltuklar katlandığında 1,57 metreye kadar yükleme alanı sağladı. Araç, selefine göre daha geniş iç mekan, artırılmış dingil mesafesi ve daha geniş araç gövdesi ile kullanıcıların dikkatini çekti.
Opel’in Kadett için kullandığı reklam sloganları arasında “Opel Kadett: Kısaca O.K.” ve “Opel Kadett. Das Auto” yer aldı.
Coupé versiyonu, ABD’deki fastback modellerden ilham alınarak tasarlandı. Hafif eğimli arka kısmı ve B sütunundaki üç hava menfeziyle “Gill Coupé” olarak adlandırıldı. Rallye-Kadett, başlangıçta 1,1 litrelik motorun 44 kW (60 HP) çift karbüratörlü versiyonu ile satışa sunuldu; 1967’den itibaren 1,9 litrelik ünite ile 66 kW (90 HP) gücüne ulaştı. Coupé, maksimum 170 km/s hıza erişti ve sportif şasi ek güvenlik sağladı.
Rallye-Kadett, Stuttgart-Lyon-Charbonnières Rallisi, Hessen Rallisi, Trifels Rallisi ve Tour de Luxembourg gibi uluslararası yarışlarda yer aldı. Günther Irmscher, 1967’de Tour d’Europe galibi oldu. Aynı yıl Kadett, Monte Carlo Rallisi’nde kendi klasmanında birincilik elde etti. 1968 yılı istatistiklerine göre Rallye-Kadett, sınıfında 222 birincilik, 345 altın ve 287 gümüş madalya kazandı.
1967’de Kadett B temel alınarak geliştirilen premium model Olympia A pazara sunuldu. Opel basın bültenlerinde, “Olympia, başarılı Kadett konseptinin mantıklı bir uygulamasıdır. Aynı derecede kompakt dış ölçülere sahip olan Olympia, yüksek performansı, olağanüstü donanımı ve sürüş konforuyla göz dolduran bir modeldir” ifadeleri yer aldı. Olympia, 44, 55 ve 66 kW (60, 75 ve 90 HP) güç seçenekleriyle satışa sunuldu. İç mekanda özel işlemeli halılar ve ahşap görünümlü göstergeler bulunurken, dış tasarımda çamurluk çevresindeki krom şeritler, dikdörtgen farlar ve büyütülmüş arka yan camlar dikkat çekti.
Kadett B, üretiminin son yıllarında sekiz gövde seçeneği ve dört silindir hacmi ile satışa sunuldu. Motor seçenekleri 1,1, 1,2, 1,7 ve 1,9 litre sıralı dört silindirli motorları kapsıyordu. Araç, 1969 tarihli Stir-Lec I hibrit ve 1970 tarihli tamamen elektrikli Kadett XEP modelleri için temel oluşturdu.
Kadett B’nin üretimi Temmuz 1973’te sona erdi. Model, dünya çapında 120’den fazla ülkede satıldı ve Opel GT’nin teknik altyapısını sağladı. Kadett B, kompakt sınıfta farklı gövde seçenekleri, sportif versiyonlar ve uluslararası yarış başarıları ile otomotiv tarihinde önemli bir model olarak yer aldı.
Hibya Haber Ajansı© Copyright 2025 Bagimsiz Basin Tüm Hakları Saklıdır. Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.